Madrid éjjel-nappal: A legjobb reggelizőhelyek és rooftop bárok

A legjobb reggelizőhelyek és rooftop bárok Madridban

Bármerre is járok a világban, igyekszem kipróbálni a helyi specialitásokat. Egyrészt baromi jó komfort zóna tágító, másrészt fantasztikus új ízekkel találkozom, aztán persze mindig sajnálom, hogy itthon nem lehet kapni, holott hallani sem akartam róla korábban. Spanyolországban az autentikus ételek beszerzésének legjobb helye a városi piac. A déli országok piacai kicsit másképp működnek, mint itthon, ugyanis alkalmazkodtak a helyi mentalitáshoz. Ez jó hír a későn kelőknek, mivel ennek következtében 10 körül nyitnak, és egészen éjfélig nyitva vannak.

Valószínűleg nem vagyok egyedül azzal, hogy bajban vagyok a “tökéletes étterem” megtalálásával, mikor külföldön járok. Nem szeretnék mellényúlni, kiborulok, ha nem azt kapom, amit elképzeltem, ha lehúznak, vagy túl sokat kell várni az ételre. Egy idegen országban minden új, és sokkal nehezebben tesszük le a voksunkat egy étterem mellett, mint otthon. Éppen ezért – legalábbis én – sajnos sokszor esem abba a hibába, hogy órákig keresem a megfelelő helyet, míg végül az éhhalál szélén állva beülök valahova, ami pontosan olyan, mint a legelső hely amit megláttam 2 órával azelőtt. Ezért úgy döntöttem, bemutatom nektek az általunk kipróbált és bevált helyeket Madridban, hogy ne legyetek gondban, ha arra jártok.

A legjobb madridi reggelizőhelyek

Ha a helyi specialitások felfedezésével kezdenéd a napod és biztosra akarsz menni, menj el a piacra, ott mindent megtalálsz. Madridban 2 nagy piac van, a Mercado de San Miguel és a Mercado de Antón Martín. Lényegében ugyanazt tudja mindkettő, de talán a San Miguel piac szebb.

Mercado de San Miguel

Madrid leghíresebb piaca a városközpontban található a Plaza Mayor mellett. Mi itt kezdtük az első reggelünket, elsősorban azért, mert jó emlékeim voltak a barcelonai piacos reggelikről. Itt sem kellett csalódnunk; az osztrigától kezdve a churrosig az összes spanyol étel arra várt, hogy megkóstoljuk!

Mercado de San Miguel Madrid

Mit kóstolj meg a piacon?

Churros – Spanyol fánkszerű édesség, kristálycukorral szórva, általában nutellával adják. Ne aggódj a kalóriák miatt, az egész napos városnézés alatt simán lesétálod!

Jamón – Vagyis a spanyol sonka. Ez a kedvenc reggelim Spanyolországban, mert pici adagokban adják, így városnézés közben is lehet csipegetni és tökéletesen jól lehet lakni vele. Ha nem lenne elég, vegyél hozzá sajtot is, minden fajtája kapható szintén kis kézi adagokban.

Péksütik – Isteniek! Mindenféle variációban kaphatók; sajtos, spenótos, húsos, zöldséges. Jó kísérő a Jamón mellé.

Gyümölcsök – Imádom, hogy lehet kapni apróra összevágott gyümölcsöket. Egy műanyag pohárban árulják, így út közben is szemezgethetünk belőle. Mérföldekkel jobb ízűek, mint otthon!

Tenger gyümölcsei/Paella/Halak – Reggelire nem tudnék ilyesmit enni, de ebédre vagy vacsorára kihagyhatatlan választás!

Churros a madridi piacon

Sonka a madridi piacon

Tenger gyümölcsei a madridi piacon

Osztriga a madridi piacon

Reggeli a La Latina negyedben

Másnap a város szórakozó negyedében reggeliztünk. Belebotlottunk egy nagyon aranyos kis helybe, ahol a miliő fogott meg minket leginkább. Igazi autentikus madridi reggelizőhely.  A szürke-fehér csempés, piros székes, napsütötte PAN adoré-ba azonnal beleszerettünk. Az pedig, hogy október közepén nyitott ablaknál tudtunk reggelizni, megalapozta az egész napunk hangulatát. A hely ár-érték arányban rendben van,  egy cappuccino 2 euro, egy croissant pedig 1,5 euro, ami teljesen átlagos Madridban.

Madridi reggeli a Pan Adoréban

Stílusos reggeli a PUMPUM-ban

Miközben lázasan töprengtünk merre induljunk a harmadik nap reggeliért, a megoldás a lábaink előtt hevert. Bár akkor még nem tudtuk, hogy a szállásunk alatt lévő utcában megütjük a főnyereményt. A PUMPUM Café a Lavapiés negyedben található, kívülről meg nem mondaná az ember, hogy milyen stílusos az enteriőr, tökéletes madridi reggelizőhely. A mi ízlésünket maradéktalanul eltalálták; sok növény, nyers téglafal, őrölt kávéillat, és halk indie-pop a háttérben. Reggel 8-kor maga volt a mennyország.

Madridi reggelizőhelyek: PUMPUM café

Madridi reggelik

Reggeli Madridban

A város felett: Madridi tetőteraszok

Madrid egyébként is a legmagasabban fekvő európai város, de hát miért ne mennénk fel a tetejére? Odavagyok a rooftop bárokért, ezért minden városban keresem a teraszokat. Meggyőződésem, hogy felülről, egy pohár borral a kézben sokkal élvezetesebb szemlélni a várost. Madrid tele van szórakozóhelyekkel és rooftop bárokkal, a nagy választékból érdemes megnézni legalább egyet. Mi is puskáztunk kicsit innen, mielőtt nekivágtunk az éjszakának, végül kiválasztottuk párat, ami jónak tűnt.

Az első rooftop amit kinéztünk, a Mercado de San Antón piac tetején van és La Cocina de San Antón névre hallgat a Chueca negyedben. Sajnos naívan azt hittük, lesz hely, de pórul jártunk. Ha ti is emellett döntenétek, akkor mindenképp foglaljatok asztalt!

Mercado San Antón rooftop bár
Forrás: nakedmadrid.com

Második ötletünk a Tartan Roof volt, ami a Circulo de Bellas Artes tetején van. Állítólag innen a legszebb Madrid. 3 euro a belépő, viszont nincs kötelező fogyasztás. Itt már biztosra mentünk, és foglaltunk asztalt, de mivel az időpont előtt fél órával még a város másik végén jártunk, változott a terv és végül nem itt lyukadtunk ki. Utólag azért kicsit bánom, mert ilyen a kilátás:

Kilátás a Tartan Roof-ról
Forrás: madridsensations.com
Hogy miért dobtuk ezt a kilátást?

A válasz: THE HAT. A The Hat egy zseniálisan megalkotott hostel, aminek a tetején szintén van egy rooftop bár. Utolsó este véletlenül botlottunk bele, és borzasztóan megtetszett, ezért úgy döntöttünk átöltözünk és visszatérünk. Jó választás volt. A The Hat inkább egy boutique hotel, mintsem egy hátizsákos túrázóknak szánt praktikus szálláshely. A falakat egy spanyol illusztrátor díszítette egyedi grafikákkal, amiket nem győztünk fotózni (2 üveg bor után azt gondoltuk, ez a legjobb dolog amit Madridban láthatunk). Tökéletesen kielégíti minden fiatal utazó igényeit; saját készítésű térképük van, technológiailag tökéletesen felszerelt, szervezett bulitúráik vannak és a város közepén található. Ráadásul az összes programjuk elsődleges célja, hogy az utazók a helyiek segítségével fedezzék fel Madrid igazi arcát. Szerintem egyszerűen zseniális. Legközelebb biztos, hogy itt szállok meg!